maandag 26 mei 2014

Ten Miles

Ik zie hem nog staan
Daar, op het hoekje van de straat
Onopvallend, blendend in the crowd,
Observerend, in zijn rechterhand vasthoudend aan
een brok staal geklonken aan een glad stuk beukenhout

In zijn linkerhand een aardbeiensmoothie
Slurpend 
Genietend 
Geanimeerd kijkend naar een vent 
die een polaroid probeert
te winnen bij een schiettent

In een oogwenk verdwijnt hij,
een lege smoothiebeker achterlatend
Weer aan het werk achter de dranghekken
die de stoep scheiden van de straten

Door de luidsprekers klinkt vol enthousiasme
"Ja dames en heren daar komen ze aan!"
Zijn cue om positie te kiezen
en er eens goed voor te gaan staan

Terwijl ik zijn knokkels wit zie worden
op het moment dat hij het hout stevig in zijn vuist sluit
En hij nog snel op een briefje kijkt
om er zeker van te zijn dat hij elk misverstand uitsluit

Denk ik bij mezelf 
Wat een goddamn motherfucking held
baas, kapitein
Ik wou dat ik een dag
de man met de hamer mocht zijn

Geef mij dat ding
en ik laat underdogs winnen
Laat zwervers met prinsessen trouwen
kabouters met reuzinnen
Geef mij dat ding
en ik zal alle vanzelfsprekendheid uit het leven slaan
en vervang het door
hoop en geloof
dat wonderen nog steeds bestaan 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten