zondag 1 juni 2014

Ode aan jouw spiegelbeeld

Wat ik echt nog heel graag zou willen doen voordat ik ga is een gedicht maken over jou
Over jouw lach die alle kou uit de lucht haalt
Jouw ogen die mij complete verhalen vertellen
Jouw mond waarbij de waarheid glanzend op je lippen rust
Jouw handen die mij houvast geven als ik verdwaal in mijn eigen gedachten

Ik zal schrijven over mijn oren die jouw woorden als een bevriende uitsmijter telkens weer binnen laten
en over die oren van jou die mijn stilte accepteren

Ik ga het ook hebben over jouw manier van lopen die alle figuranten in de scène om je heen doet stilstaan
Jouw random reageren, jouw meezingen, jouw maskers, je moodswings, je schoppen tegen onrecht aan

over
jouw gevoel voor humor
jouw manier van kleden
jouw haren, jouw neus
Je wimpers, je oogleden

Jouw spiegelbeeld in mijn hoofd is opgebouwd uit hele strakke lijnen
duidelijk afgebakend prettig geheel
de grenzen bewaakt door paladijnen

Ja

Voor ik ga 
zou ik niets liever willen dan een gedicht maken over jou

maar ik heb besloten 
om te blijven
totdat ik de juiste woorden vind
om jou te beschrijven

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten