woensdag 6 april 2011

Tilburg. Ik ben er.

denkend aan Tilburg
zie ik de Famila en de Miro
nu grote Albert Heijn
frietje pangang van Mai Ling
Noorderligt en Broodje Jantje op het NS-Plein

dat kioskje op de Heuvel
waar je loempia's kon kopen
de parkeerplaats achter de V&D
waar je een zwarte taxi tegen het lijf kon lopen

Chapman
Wimpies
later de Tilburger geheten
Poolcafe Bogeys
de lekkerste hamburgers en spare-ribs ooit gegeten

Cocktailbar Rumours
nooit geweest
dus slechts van horen zeggen
Dollies stroopkoeken
gemaakt door Van der Breggen

Lange Jan
startpunt van de vierdaagse
vlakbij de Westermarkt
Het Zwarte Schaap
filmposters kopen op de Oude Markt

Snoep scoren bij Meurs
of iets anders lekkers dat er lag
in de pauze snel naar buiten
als je het Charlie-busje zag

SVO Familievideotheek
automatische videobandenterugspoelmachine
Kokkie Patat
Mappy spelen en bonuspunten verdienen

Rooie Stien bij Willem II
de keeper aanmoedigen achter het doel
baksteen in haar handtas
zittend op een stoel

Longa, Zigo, RKTVV,
Were Di, Ons Vios, JPS en SVG

Bewondering voor The Bike Devils
langs het Wilhelminakanaal
En ook voor mijn broer
drievoudig deelnemer Willem II-penalty bokaal

Denkend aan Tilburg
word ik blij van het besef
dat herinneringen aan die stad voor altijd
in mijn geheugen zijn vastgelegd

Moluxious

Geen opmerkingen:

Een reactie posten